SOSYAL SORUMLULUK

  • NTV Sahip Çıkıyor...

    ÜNLÜLER OTİZMLİ ÇOCUKLAR İÇİN BİR ARADA – BİRİ BANA ANLATSIN ÖZEL / 15 Ocak 2010 Tohum Otizm Vakfı'nın "Otizmin Farkındayım, Onların Yanındayım!" başlıklı bilinçlendirme kampanyası için ünlü isimler ve uzmanlar NTV’de buluşarak, otizmli çocuklara destek çağrısında bulundu.

    Bu anlamlı buluşma öncesi ise Colorado Üniversitesi Hayvan Bilimleri Bölümünde Doçent ve öğretim üyesi ve aynı zamanda otizmli bir birey olan Temple Grandin'in hayatını konu alan 7 Emmy ödüllü “Temple Grandin” filmi Türkiye'de ilk kez NTV ekranlarında gösterildi.

    Programda; Ajda Pekkan, Kenan İmirzalıoğlu, Tuba Büyüküstün, Beren Saat, Demet Evgar, Erkan Petekkaya, Engin Altan Düzyatan, Cansel Elçin başta olmak üzere birçok ünlü isim otizmli çocuklar için bir araya geldi.

    Çocuk, ergen ve yetişkin psikiyatristi Prof. Dr. Yankı Yazgan, Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu; Tohum Otizm Vakfı Kurucu Bşk. Mine Narin; Tohum Otizm Vakfı Kurucu Bşk. Yrd. Aylin Sezgin; sinema yazarı Sevin Okyay ve yazar Tuna Kiremitçi de geceye destek veren diğer isimler oldu.

    SMS yoluyla, banka hesap numaralarından ve program boyunca hizmet veren çağrı merkezi aracılığıyla toplanan gelir Tohum Otizm Vakfı’nın burs, farkındalık ve eğitim projelerinde kaynak olarak kullanıldı.
  • NTV YEŞİL EKRAN PROJESİ

    2008 yılından bu yana, NTV "Yeşil Ekran" adıyla, çevre ile ilgili konulara destek vermektedir. Projenin amacı; çevresel sorunlara dikkat çekmek, çevre ile ilgili konularda toplumsal farkındalığın artırılmasını sağlayarak "yeşil" konularla ilgili tüm sorulara yanıt bulmak ve yanlış bilinenleri düzeltmektir.

    NTV, yayın akışında, küresel ısınma, yenilenebilir enerji, organik gıdalar, yeşil tatiller gibi pek çok farklı konuda çeşitli programlara yer vermektedir. Proje, Doğuş Yayın Grubu'nun diğer markaları tarafından da desteklenmektedir. Doğuş Yayın Grubu, çevresel konularla ilgili ortaya koyduğu çabalar ve yaptığı katkılardan dolayı, sivil toplum kuruluşları ve akademik kurumlar tarafından çeşitli ödüllere layık görülmüştür.
  • Diğer projeler...

    Doğuş Yayın Grubu’nun Yeşil Ekran ve NTV Sahip Çıkıyor çalışmalarının haricinde yıllar içinde gerçekleştirdiği diğer sosyal sorumluluk projelerinin başlıcaları şöyle sıralanabilir;

    • NTV, 2009 yılbaşı programından elde ettiği reklam gelirini Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Derneği’ne bağışlamıştır. Dernek, yıllardır Türkiye’nin birçok ilinde Çocuk Yoğun Bakım ve Acil üniteleri açılması için çalışıyor. NTV’de yılbaşındaki reklam gelirininin bir kısmını Çocuk Acil Tıp ve Yoğun Bakım Servislerine mekanik ventilator – suni solunum cihazı alınması için bağışladı. ÇAYD aracılığıyla bir tanesi Çapa Tıp Fakültesi Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Servisi, bir tanesi de Adana Çukurova Üniversitesi Çocuk Acil ve Yoğun Bakım Servisi olmak üzere 2 adet VENTILOGIC suni solunum cihazı bağışlanmıştır.
    • NTV'nin 23 Nisan 2007'de Unicef ile beraber gerçekleştirdiği "Okul Ekliyoruz" kampanyasında 100 yeni derslik için bağış toplanması hedeflenmiş, NTV'nin günboyu süren yayınları sayesinde 125 yeni derslik için bağış toplanmıştır.
    • Yine 2007 yılında Mili Eğitim Bakanlığı ve NTVMSNBC işbirliği ile gerçekleştirilen “Çocukların Gözünden Türkiye Fotoğrafları” projesi doğrultusunda, 8 ilde toplam 512 ilköğretim öğrencisine fotoğraf çekimi ile ilgili teorik ve uygulamalı eğitim verilmiştir. Çocukların iki hafta süresince çektiği fotoğraflar için NTVMSNBC’de özel proje sayfası oluşturulmuş ve fotoğraflar bir sanal sergi ile kamuoyu ile paylaşılmıştır.
    • NTV Radyo’nun 2006 yılında TOÇEV ile beraber gerçekleştirdiği “Bir Şey Değişir, Her Şey Değişir“ kampanyası. Kampanyanın birinci ayağında Milli Eğitim Bakanlığı ile işbirliği yapılmış ve toplanan bağışlar sonucunda 12 ilde eğitim olanakları maddi açıdan kısıtlı 17.000 ilköğretim öğrencisine bir yıllık kırtasiye ihtiyaçlarını karşılayacak çantalar ulaştırılmıştır. Kampanyanın ikinci ayağında ise 23.000 ilköğretim öğrencisine mont ve bot ulaştırılmıştır. Aynı kampanyaya 2007 yılında da devam edilmiş ve NTV Radyo başta olmak üzere tüm Doğuş Yayın Grubu markaları kampanyayı desteklemiştir.
    • 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın “Bilgisayarlı Eğitim Kampanyası”na destek olmak amacıyla NTVMSNBC tarafından düzenlenen “Bilgisayarlı Eğitime Destek Kampanyası” ile sitede yer alan linklere tıklama sistemi ile bağış toplanmıştır.
    • 10 Aralık 2003’te NTV, “10 Aralık’ta 10 Saat” adlı İnsan Hakları Günü özel yayınını gerçekleştirmiştir. Stüdyoda kurulan call center ile insan hakları ile ilgili sorular alınarak yayın boyunca konusunda uzman konuklar tarafından cevaplandırılmıştır.
    • 2002 yılında NTV’nin TEGV ile beraber yürüttüğü “1 Milyon Tık Kampanyası” ile 20 bin çocuğa okul sonrası eğitim imkanı sağlanmıştır.
    • Nisan 2002’de NTV ve Sağlık Bakanlığı ile ortaklaşa geliştirilen “Yarın İçin Sağlıklı Nesiller Kampanyası”. Anne ve bebek sağlığı konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik canlı yayın 53 saat sürmüştür. Türkiye’de her gün 133 bebek ve 2 annenin öldüğü düşünülürse “Yarın İçin Sağlıklı Nesiller Kampanyası” çerçevesinde yapılan yayın sonucunda anne ve bebeklerin Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması merkezlerine başvuru oranının %12 artmış olması önemli bir başarı olarak dikkat çekiyor. Kampanya sonrasında hamile kadınların doğum öncesi bakım alma, bebeklerin büyüme ve takip edilme ve aşılanma oranı önemli bir artış göstermiş, NTV bu kampanyadan dolayı Sağlık Bakanlığı tarafından ödüllendirilmiştir.
    • 23 Nisan 2001’de “Gelecek İçin 23 Saat” kampanyasında NTV’de 3 gün boyunca 23 saat canlı yayın yapılarak Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nın “1 Milyon Çocuk için Eğitim Kampanyası”na destek verilmiştir. Elde edilen tüm gelir TEGV eğitim kampanyasına bağışlanmıştır.
    • 23 Nisan 2000’de gerçekleştirilen “Çocuklara Armağan Kampanyası”nda, NTV’de 3 gün boyunca 55 saat canlı yayın ile çocuklara yönelik çalışmalar yapan 10 sivil toplum kuruluşu için teleton sistemi ile bağış toplanmıştır.
    • 17 Ağustos 1999 depreminde NTV’nin, asli görevi olan kamuoyuna anında doğru bilgi vermesinin yanı sıra, ihtiyaç duyulan malzemelerin doğru zamanda doğru yere ulaştırılmasına ilişkin organizasyonu amacıyla Kriz Masası kurulmuştur.
    • 1999 yılında Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı işbirliği ile “Hayat Mahalleleri Projesi” gerçekleştirilmiştir. Depremden zarar gören illerde ev inşa etmek ve yeni bir hayat başlatmak amacıyla yola çıkılan kampanyada NTV’de 13 saat süren canlı yayın sonucunda 1 Milyon 550 Bin TL bağış toplanmıştır.
    • 1998 yılında NTV’nin Doğal Hayatı Koruma Derneği ile Türkiye’deki biyolojik çeşitlilik ve çevre koruma bilincini yerleştirmek üzere bir kampanya yürütmüştür.